Audi RS4 Avant
2006.05.19. 14:47
Audi RS4 Avant
Az Audi középkategóriás típussorozatának csúcsmodelljét a quattro GmbH segítségével készítette el. Az RS2 utódjának számító RS4 a már ismert S4 Avant alapjaira épül. 380 lóerős biturbó V6-os erőforrása, négykerékhajtása, sportos felfüggesztése és fékrendszere igazi különlegességgé teszi.
Az Audi 80-as sorozat hagyományaihoz hasonlóan az ingolstadti mérnökök most is a kombi-változatot szemelték ki a csúcsmodell alapjául. Az eddig legsportosabbnak számító S4-eshez képest szélesebbek a kerékívek, 18 collos alumínium kerekeket kapott, a front-rész még mélyebbre húzott és hatalmas levegőbeömlő-nyílással ellátott, a hátsó részt a szolid tetőspoiler teszi harmonikussá.
Az S4-hez hasonlóan a domború motorházfedél alatt itt is a 2,7 literes, hengereknénti ötszelepes, biturbó V6-os erőforrás dolgozik. Az Audi mérnökei az eredetileg 265 lóerős motor teljesítményét még tovább fokozták: az RS4-ben 380 lóerőt teljesít 6100-as és 7000-es percenkénti fordulatszám között. A V6-os 440 Nm-es nyomatéka széles határok között, 2500-6000-es fordulatszámon áll rendelkezésre.
Audi RS4 Avant Audi RS4 Avant
A hatsebességes kézi váltóval szerelt, összkerékhajtásos RS4 elképesztő menetteljesítményeket nyújt: álló helyzetből 4,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, a 200 km/h-ra gyorsuláshoz is csak 17 másodpercre van szüksége. A csúcssebességet 250 km/h-nál elektronikusan leszabályozzák. Ezt a nagy teljesítményt csak egy teljesen áttervezett fékrendszerrel lehet kordában tartani. Elöl és hátul is nagyobb méretű, hűtött kompozit féktárcsákat szereltek fel: előre 360 mm, hátulra 312 mm átmérőjű tárcsák kerültek. A nagyobb fékezőerőhöz módosították a blokkolásgátlót és az elektronikus fékerő-elosztót is, alapáron ESP (stabilitási program), kipörgésgátló és elektronikus differenciálzár is jár az RS4-eshez. 18 collos kerekek adnak helyet a megnövelt fékrendszernek. A kilencküllős 8.5 J x 18-as alumínium kerekekre elöl és hátul is 255/35 ZR 18-as gumiabroncsok kerültek. A 225/40 R 18 M+S téli gumiabroncsok ötküllős, 7.5 J x 18-as kerekekre kerülnek. A karosszériát 20 mm-rel lejjebb ültették az A4-eshez képest.
Audi RS4 Avant Audi RS4 Avant
Az Audi AG és a quattro GmbH szigorú minőségi előírásainak megfelelően az RS4-est bemutatása előtt számos tesztnek vetették alá. A legkülönfélébb körülmények közötti, több mint 100 ezer km-es megbízhatósági teszteken kívül az RS4 a versenypályán is bizonyított: a Nürburgringen 8000 km-en, a dél-olasz Nardo pályán 26 ezer km-en át vezették nagy sebességnél.
Az Audi RS4 karosszériája számos ponton különbözik az alap A4 Avanttól. Az elegáns és praktikus kombi megjelenést sportos image váltotta fel, ebben nagy szerepe van a különleges keréktárcsáknak, alumínium betéteknek és több karosszéria-domborulatnak. A front-részt a három nagy levegőbeömlő-nyílás és a módosított hűtőrács határozza meg. A két szélső beömlőnyílásba ködlámpákat is szereltek. A dupla ovális kipufogócső-végződés a bal oldalra került, a leszorítóerőt egy plusz tetőspoiler fokozza. Minden kiegészítő elem és spoiler műanyagból készült.
Motor: V6-os biturbó benzines, hengerenként ötszelepes DOHC
Hengerűrtartalom: 2671 ccm
Teljesítmény: 280 kW (380 LE) 6100-7000/min
Nyomaték: 440 Nm - 2500-6000/min
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 s
Végsebesség: 250 km/h
Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 sebességes kézi váltó
Fék: hűtött tárcsafékek elöl-hátul, ABS, fékerő-elosztó
Kerekek: 8.5 J x 18 illetve 7.5 J x 18
Gumiabroncsok: 255/35 ZR 18 illetve 225/40 R 18 M+S
Hatféle különleges színben rendelhető meg az RS4: a vásárlók az Avus ezüst, Misano vörös, Nogaro kék, Goodwood zöld és Brilliant fekete színek közül választhatnak. Az alapáras tetőrács és a visszapillantó tükrök matt alumínium borítást kaptak. A különleges RS4 emblémát a hűtőrácson és a csomagtérajtón találjuk meg.
Audi RS4 Avant Audi RS4 Avant
Az utastér sportos és elegáns jegyeket egyesít magában, a vezető és az utasok Recaro ülésekben foglalhatnak helyet. Háromféle kárpitozás rendelhető: fekete Valcona bőr, szatén-hatású nappa bőr és bőr/szövet kombinációja, ez utóbbinál az ülések szélét bőr, középső részét textil borítja. A kormánykerék és a váltógomb természetesen bőrborítású. Az utastérben a krómozott elemek helyett matt fekete betéteket és ajtónyitó kilincseket találhatunk. Ezeken kívül alapáron jár az ülésfűtés és a 170 wattos Bose hifi is, valamint a két első- és oldalsó légzsák, csupán az Audi Sideguard függönylégzsákért kell külön fizetni.
Az RS4 gyártása az Audi ingolstadti gyárában és a quattro GmbH neckarsulmi üzemében folyik. A végső összeszerelést és az utolsó simításokat a quattro-nál végzik kézi munkával, így naponta mindössze egy pár autó készül el. Az Audi RS4 piaci bevezetése 2000 közepére várható.
|